Betalning, frakt och leverans

Betalning

I vår butik kan du betala med de mest erkända och använda betalningsmetoderna i Europa: kreditkort, PayPal eller förskottsbetalning via internationell banköverföring.

Vi börjar behandla din beställning så fort vi tagit emot din betalning.

Tillverkningstiden beräknas till 11 - 14 arbetsdagar och räknas ifrån den dagen då mottagen betalning registreras tills dess att produkten skickas.

Frakt

Våra paket levereras med UPS – ett prisat och välkänt expeditionsföretag i hela Europa som garanterar att ditt choklad kommer fram snabbt och säkert.
Vänligen notera att alla våra chokladleveranser skickas utan spårnummer.

Här är våra standardfraktkostnader för Sverige och andra europeiska länder:
 
Land Fraktkostnad
Sverige 61.95 SEK
Finland 271.95 SEK
Norge 514.5 SEK
Danmark 156.45 SEK
 
Andorra 1575 SEK
Argentina 628.95 SEK
Australien 577.5 SEK
Belgien 93.45 SEK
Brasilien 619.5 SEK
Bulgarien 177.45 SEK
Chile 619.5 SEK
Colombia 724.5 SEK
Costa Rica 724.5 SEK
Dominikanska republiken 619.5 SEK
Estland 208.95 SEK
Frankrike 72.45 SEK
Franska Guyana 619.5 SEK
Förenade Arabemiraten 724.5 SEK
Grekland 628.95 SEK
Indien 1365 SEK
Irland 271.95 SEK
Italien 103.95 SEK
Japan 724.5 SEK
Kanada 409.5 SEK
Kina 619.5 SEK
Kroatien 1890 SEK
Lettland 208.95 SEK
Liechtenstein 523.95 SEK
Litauen 208.95 SEK
Luxemburg 156.45 SEK
Malta 733.95 SEK
Mexiko 409.5 SEK
Nederländerna 82.95 SEK
Nya Zeeland 619.5 SEK
Peru 724.5 SEK
Polen 39.11 SEK
Portugal 103.95 SEK
Rumänien 313.95 SEK
Ryssland 514.5 SEK
Schweiz 313.95 SEK
Serbien 523.95 SEK
Singapore 1365 SEK
Slovakien 177.45 SEK
Slovenien 177.45 SEK
Spanien 61.95 SEK
Storbritannien 59.22 SEK
Tjeckien 177.45 SEK
Turkiet 619.5 SEK
Tyskland 61.95 SEK
USA 409.5 SEK
Ungern 208.95 SEK
Venezuela 619.5 SEK
Vitryssland 514.5 SEK
Österrike 103.95 SEK
Om du vill skicka ditt paket till ett land som inte finns med i listan, vänligen kontakta oss innan du skickar din beställning så att vi kan beräkna fraktkostnaden.

OBS! Fraktkostnaden kan vara högre än standardkostnaderna vid leverans i områden som i listan har markerats som särskilda områden (t.ex. små öar, otillgängliga områden, osv) Om du är osäker, kontakta oss. Skicka ett mail med din leveransadress så tar vi reda på de exakta fraktkostnaderna till just ditt område.

Alla extra kostnader i samband med leverans till särskilda områden (t.ex. tullavgifter) betalas av mottagaren.

Leverans

Så fort paketet skickas iväg kommer vi skicka en försändelsebekräftelse via e-post. Du kommer att få ett kollinummer med vilket du kan spåra din beställning online på expressbudets hemsida.

Om du har frågor angående problem med försenad leverans, ber vi dig att i ta kontakt direkt med transportören – där kan du klargöra frågor, be om att få ändra leveransadressen eller få reda på ett exakt leveransdatum.